سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهمترین نکات در خرید پرینتر

 


نکاتی که باید در هنگام خرید پرینتر به آن توجه کنید.


آیا به دنبال خرید پرینتر هستید؟ برند ها و انواع متفاوت پرینتر ها شما را سر در گم کرده است؟ نمی دانید برای نیازهایتان کدام پرینتر مورد استفاده است؟ در ادامه ی مطالب نکاتی برای خرید پرینتر ارائه می شود.


1. بودجه خود را در نظر بگیرید: به طور مشخص، پرینتر ها گستره ی وسیعی از قیمت ها دارد ولی شما باید برای خرید یک دستگاه جدید، بودجه ی خود را در نظر بگیرید. به طور مثال ممکن است یک پرینتر ارزان قیمت، جوهر های بسیار گرانی داشته باشد. پس به همین دلیل پیش از خرید پرینتر ها به خوبی تحقیق کنید. از این موضوع مطمئن باشید که بودجه ی شما با پرینتری که خریداری می کنید و کارتریج آن همخوانی داشته باشد. به این مورد هم توجه کنید که اگر بدون آگاهی این خرید را انجام دهید و از کارتریج های غیر اصل استفاده کنید ممکن است گارانتی دستگاه اعتبارش را از دست بدهد.


2. انواع جوهر: سه مدل جوهر کارتریج موجود است:

- کارتریج های دو جوهره: یک بخش برای کارتریج مشکی و بخش دیگر برای تمام کارتریج های رنگی

- کارتریج های چهار جوهره: یک بخش برای کارتریج مشکی و سه بخش جدا برای سه جوهر آبی، قرمز و زرد که به مدل CMYKمعروف است.

- اینک ول ها: به جای استفاده از کارتریج ها، پرینتر از مخازن بزرگ و قابل تعویض جوهر استفاده می کند.

در میان این سه نوع، اینک ول ها برای استفاده ی طولانی مدت به صرفه ترین گزینه محسوب می شود. به طور مثال یکی از مدل های پرینتر اپسون(ET-3700 EcoTank    ) می تواند تنها با یک مخزن جوهر 14 هزار صفحه سیاه و سفید یا 11200 صفحه رنگی پرینت کند که این میزان برای یک مصرف سنگین دو ساله کافی است. شما حتی می توانید پرینتر لیزری خریداری کنید که به جای جوهر از تونر استفاده می کند. همه ی این ها به این موضوع بستگی دارد که نیاز شما چیست و برای چه هدفی می خواهید این دستگاه را خریداری کنید. اگر شما می خواهید فایل های زیاد ولی با رنگ های کم پرینت کنید، یک پرینتر دو کارتریج کافی است.


3. کیفیت پرینت: با وجود اینکه پرینتر های لیزری بهترین کیفیت را دارد ولی هزینه های بالاتری هم دارد. اگر شما یک کاریر ساده هستید و پرینتر را برای مصارف خانگی احتیاج دارید، پرینتر جوهر افشان کافی است. اما گستره ی کیفیت چاپ پرینتر های جوهر افشان بسیار وسیع و در عین حال بالاست. شما می توانید پرینتر جوهر افشان از کیفیت 600*600 نقطه در اینچ تا کیفیت 4800*4800 نقطه در اینچ پیدا کنید.


4. سرعت پرینت: همه ی ما این خاطره را به یاد داریم که زمانی بی صبرانه منتظر پرینت فایل ها بودیم ولی پرینتر با سرعت حلزون کار می کرد! اگر شما زیاد از پرینتر استفاده می کنید، به طور مثال فایل های زیادی که همه بالای ده ها صفحه دارند، در این صورت سرعت فاکتور مهمی در خرید شما به حساب می آید. سرعت پرینتر با فاکتور PPM     (تعداد صفحه در دقیقه) سنجیده می شود و چاپگر ها سرعت متفاوتی در پرینت فایل متنی یا پرینت تصویر دارند. پرینتر ها گستره ی بالایی در سرعت چاپ دارند، از 5PPM      تا  25PPM. شما در هنگام خرید باید بنا به نیاز خود به سرعت پرینتر توجه کنید.


5. اتصال وایرلس: یکی دیگر از نکات مهمی که باید در هنگام خرید پرینتر به آن توجه کرد نحوه ی اتصال آن است. برای اینکه متوجه شوید چه نوع اتصالی برای شما کارایی بیشتری دارد، به این دو سوال پاسخ دهید:

- کجا از پرینتر استفاده می کنید؟

- از چه دستگاه هایی می خواهید فایل پرینت کنید؟

اکثر پرینتر های موجود در بازار اتصال با سیم دارند و شما می توانید پرینتر را با با یک پورت USB به کامپیوتر متصل کنید. با این حال تعداد مدل هایی که ارتباط با وای فای یا بلوتوث دارد در حال افزایش است. با توجه به نیاز و محل استفاده پرینتر، نوع اتصال مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کنید.


6. امکانات اضافی پرینتر: برخی پرینتر ها کار هایی بیش از پرینت انجام می دهند. شما می توانید تنها با خرید یک دستگاه از امکاناتی چون کپی، اسکن و حتی ارسال فکس (بله! هنوز هستند کسانی که فکس می زنند) استفاده کنید. اگر به این قابلیت ها احتیاج دارید، پرینتری را خریداری کنید که توانایی انجام این کار ها را داشته باشد در غیر این صورت هزینه کردن برای این امکانات بیهوده خواهد بود.


7. فرمت کاغذ: تمام پرینتر ها، امکان پرینت روی کاغذ های سایز بزرگ و متفاوت را ندارد. اگر شما احتیاج دارید که روی انواع و سایز های متفاوت کاغذ ها پرینت کنید، باید پیش از خرید دستگاه این نکات را در نظر بگیرید و در رابطه با قابلیت پرینتر مطالعه کنید.


8. اندازه ی پرینتر: انواع پرینتر ها در سایز های متفاوت وجود دارد: جمع و جور، قابل حمل یا رومیزی. اگر که جا و فضای کمی برای دستگاه دارید، پرینتر جمع و جور و اگر برای نیاز های اداری و سنگین نیاز به پرینتر دارید، پرینتر رومیزی مناسب ترین گزینه به شمار می رود. در هنگام خرید دستگاه این موضوع را به خاطر بسپارید که تکنولوژی همیشه در وسایل بزرگ نیست، چیزی نخرید که مکان مناسبی برای آن نداشته باشید.


بهترین پرینتر برای شما کدام است؟ در نهایت کسی که باید انتخاب نهایی را کند، شما هستید. تمام نکات و جوانب را در کنار هم قرار دهید و با توجه به کارکردی که نیاز دارید، مناسب ترین پرینتر را خریداری کنید.

 


منبع :  https://www.makeuseof.com/tag/buying-new-printer-checklist/