سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه یک پرینتر خوب انتخاب کنیم؟

تصمیم گیری درباره ی اینکه کدام پرینتر برای شما مناسب تر است کار خسته کننده و در عین حال پیچیده ای است. برندها و مدل های زیادی از پرینتر ها وجود دارد مثل پرینتر لیزری، پرینتر جوهر افشان و یا پرینتر چندکاره...

 در ادامه ی مطلب نکاتی برای انتخاب یک پرینتر کارآمد ارائه می شود.

1. به سیستم عامل خود توجه کنید:

به این دلیل که آیا می تواند پرینتر مورد نظر شما را پشتیبانی کند یا خیر. (به طور مثال پرینتر های لکس مارک، در سیستم عامل لینوکس پشتیبانی نمی شود.)

2. نوع پرینتری که می خواهید را مشخص کنید:

در ابتدا باید کارکردی که از پرینتر دارید را تعیین کنید. اگر احتیاج به چاپگری دارید که سیاه و سفید پرینت کند و سرعت بالایی داشته باشد یا اگر در دفتر کار می کنید، بهتر است که پرینتر لیزری خریداری کنید. اگر به اسکنر و یا کارت حافظه نیاز دارید، باید در هنگام خرید به این نکات توجه کنید.

3. بودجه ی خود را در نظر داشته باشید:

واقع بین باشید و مقدار پولی که می خواهید برای خرید پرینتر بپردازید را مشخص کنید.

4. به کارکرد های پرینتر دقت کنید:

پرینتر ها ویژگی هایی دارند که ممکن است برای برخی افراد مورد استفاده و برای عده ای دیگر بدون استفاده باشد. به طور مثال پرینتر های مدرن به صورت وایرلس کار می کنند که ویژگی بسیار مفیدی به شمار می رود.

5. توجه به اینکه پرینتر را برای چه می خواهید:

این مهم ترین سوالی است که باید به آن پاسخ دهید. اگر شما هر از گاهی از پرینتر استفاده می کنید و فایل هایی از وب سایت ها و یا نامه پرینت می کنید، پرینتر جوهر افشان و یا لیزری مناسب است. اگر احتیاج به این دارید که تصاویر با کیفیت چاپ کنید، نیاز به پرینتر تصویری دارید. در هنگام خرید باید به این توجه کنید که آیا برای کار سبک منزل نیاز دارید و یا برای کار سنگین دفتری؟ در صورتی که احتیاج به اسکنر، فکس، پرینتر و کپی دارید باید به فکر خرید یک پرینتر چند کاره باشید.

6. توجه به نکاتی مثل رزولیشن، سرعت، قیمت، اندازه، اتصال به اینترنت، استفاده آسان و گارانتی:

این موضوعات از اساسی ترین نکات برای خرید پرینتر به شمار می رود و در هنگام خرید باید طبق نیاز های خود به این مسائل توجه کنید.

7. توضیحاتی درباره ی پرینتر های لیزری و جوهر افشان:

اگر به دنبال چاپ تصاویر با کیفیت هستید، پرینتر های جوهر افشان که قیمت پایین تری نسبت به پرینتر های لیزری دارد، گزینه ی مناسبی محسوب می شود. اگر فایل های زیادی برای پرینت دارید و سرعت بالای چاپ فایل ها برای شما مهم است باید به سراغ پرینتر های لیزری بروید. با وجود اینکه پرینتر جوهر افشان قیمت کمتری دارد ولی برای پرینت هر صفحه، پرینتر لیزری به هزینه ی کمتری نیاز است.

8. جمع بندی کنید:

در نهایت برای خرید پرینتر نکات مد نظر خود را کنار هم بگذارید و تصمیم نهایی را بگیرید. برند پرینتر را هم در نظر بگیرید. به طور مثال پرینتر اچ پی برای پرینت فایل ها و پرینتر اپسون برای پرینت تصاویر با کیفیت بالا مناسب است.

9. تصمیم گیری در مورد مناسب بودن چاپگر لیزری :

اگر تیراژ چاپ زیادی دارید، از چاپگر جوهر افشان استفاده نکنید. از چاپگر لیزری استفاده کنید. پرینترهای لیزری برای خرید هزینه بیشتری دارند اما از آنجا که کارتریج های تونر آنها جایگزین نمی شوند، بسیار مقرون به صرفه هستند.

10. پس از مشخص کردن چاپگر مورد نظر ، فروشگاه ها را مقایسه کنید :

پس از نهایی کردن مدل مورد نیاز خود ، برخی از سایت ها و فروشگاه های ارائه دهنده پرینتر را بررسی کنید تا درمورد اینکه چه چاپگرهایی در حال حاضر در محدوده قیمت شما هستند اطلاعات کسب کنید و همچنین هزینه کارتریج های جوهر چاپگر ، تونر و کاغذ را برای مدل های مختلف بررسی کنید. در آخر ، کلیه نظرات کاربران را بخوانید و در مورد قابلیت اطمینان ، سهولت استفاده و هرگونه مشکل و نقص سخت افزاری ، نظرات خود را یادداشت کنید. پس از شناسایی برخی از نامزدهای احتمالی، به فروشگاه مربوطه مراجعه نمایید و به صورت حضوری چاپگرها را ببینید. اگر یک فضای کاری کوچک دارید، سایز چاپگر و نحوه اتصال آن به سیستم موجود را در نظر بگیرید.

 منبع خبر:  m.wikihow.com/Choose-a-Printer?amp=1