سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید پرینتر

 خرید پرینتر 

این روزها، بسیاری از اسناد و عکس ها در لپ تاپ شما وجود دارند. شما هم نیاز به یک چاپگر عالی دارید تا بتوانید عکس تعطیلات یا گزارش های سه ماهه خود را به واقعیت های بیرونی تبدیل کنید که می توانید آن ها را بر روی یک دیوار آویزان کنید. چاپگرها با گذشت زمان ارزان تر شده اند. شما می توانید یک جوهر افشان اولیه را با قیمت کمتر از 100 دلار انتخاب کنید، یا 400 دلار را برای مدلی که دارای ویژگی های اضافی است هزینه کنید. در اینجا نحوه یافتن بهترین چاپگر برای نیازهای شما آورده شده است.

بین پرینتر Inkjet  و Laser کدام را انتخاب می کنید؟

بسته به آنچه که چاپ می کنید، بین انتخاب جوهر افشان و یک پرینتر لیزری با یک دوراهی مهم روبرو می شوید. هر کدام نقاط قوت و ضعف خود را دارند.

پرینتر جوهر افشان

اگر به طور معمول ترکیبی از متن، گرافیک و عکس را چاپ می کنید، جوهر افشان راهی مناسب است. اکثر آنها می توانند تقریباً هر چیزی را چاپ کنند و در مقایسه با چاپگرهای لیزری، به ویژه در عکس ها عالی هستند. البته به خاطر داشته باشید که برند قابلیت اطمینان  و بخش برای چاپگرهای جوهر افشان کم تر است. این رتبه بندی ها براساس داده های حاصل از نظرسنجی اعضای CR است. اکثر چاپگرهای جوهر افشان متن و سیاه و سفید را با سرعت پنج تا 18 صفحه در دقیقه تولید می کنند اما برای عکس های رنگی بسیار کند تر هستند.

پرینتر لیزری

اگر فقط اسناد متنی در تعداد بالا را چاپ می کنید، چاپگر لیزری بیشترین کاربرد را دارند. پرینترهای لیزری متنی دقیق و سیاه و سفید را تولید می کنند و برخی نیز از نوع و رنگ های گرافیکی خوبی برخوردار هستند. اما چاپگرهای لیزری به طور کلی برای چاپ عکس مناسب نیستند. حتی مدل هایی که رنگی چاپ می کنند کیفیت عکس کاملاً ضعیف است. چاپگرهای لیزری معمولاً سرعت بسیار بیشتری دارند و متن های سیاه و سفید را با سرعت 9 تا 25 صفحه در دقیقه چاپ می کنند. و آنها یک مزیت بزرگ دیگر نیز دارند: براساس داده های نظرسنجی از اعضای ما، چاپگرهای لیزری دقیق تر از جوهر افشان هستند. لیزرهای سیاه و سفید به طور کلی تقریباً به اندازه مدل های جوهر افشان ??قیمت دارند. کارتریج های لیزری که از حدود 50 تا 100 دلار قیمت دارند می توانند هزاران صفحه سیاه و سفید را چاپ کنند.

دسته بندی پرینترها

ما جدیدترین چاپگرها را آزمایش، ارزیابی و مقایسه می کنیم تا بتوانید در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید. تنها عملکرد معمولی یا اساسی چاپگر، چاپ است. بنابراین اگر برای انجام این کارها نیازی به اسکن، کپی یا فکس ندارید، یکی از این موارد را می تواند تهیه کنید. زمانی که به جای چاپگر لیزری، جوهر افشان استفاده می کنید، مدل ها از زیر 100 دلار شروع می شوند.

پرینتر همه کاره

می توانید یک چاپگر را تهیه کنید که امکان اسکن، کپی کردن و (گاهی اوقات) قابلیت فکس کردن را نیز فراهم کند. بسیاری از این مدل ها هزینه های بیشتری دارند و فضای بیشتری را نسبت به چاپگر اصلی می گیرند. می تواند ارزان تر از چندین دستگاه جداگانه باشد که به هم اضافه شده اند، باشد. توجه داشته باشید که بیشتر چاپگرهای همه کاره ویژگی کمتری نسبت به اسکنرهای مستقل، دستگاه های کپی و دستگاه های فکس جدگانه دارند. اگر شما نیاز به اسکن بسیار پیشرفته دارید، یک اسکنر جداگانه گزینه ها و قابلیت های بیشتری خواهد داشت. این مدل به شما امکان می دهد نه تنها اسناد بلکه عکس ها را کپی کنید.  چاپگر شما می تواند به سایر وسایل الکترونیکی شما متصل شود و با دستگاههای مختلف اتاق یا هر جای دنیا ارتباط برقرار کند. برخی از چاپگرها به شما امکان چاپ با استفاده از اتصال بی سیم را می دهند. همچنین ممکن است شما از طریق رایانه از راه دور بتوانید اسناد را به چاپگر خانگی خود ارسال کنید.

1.  اشتراک گذاری بدون کابل: اکثر چاپگرهای خانگی امکان چاپ بی سیم از طریق WiFi را دارند. این به شما امکان می دهد از لپ تاپ یا تلفن چاپ کنید حتی بدون اینکه به شبکه WiFi خود وصل شوید.

2.  چاپ بدون رایانه: برخی از مدل ها می توانند عکس ها را مستقیماً از کارت حافظه دوربین خود چاپ و بارگیری کنند، و یک چاپگر با ویژگی خاصی بنام PictBridge می تواند مستقیماً به یک دوربین دیجیتال هم وصل شود. برخی از چاپگرهای Wireless PictBridge، همچنین با نام Wi-Fi Direct شناخته شده اند که به شما امکان می دهد مستقیماً از یک دوربین سازگار از طریق شبکه WiFi چاپ کنید.

3.  چاپ از هر نقطه ای: این فناوری جدید به شما امکان می دهد تا پرینتر خود را مستقیماً به وب وصل کنید. شما می توانید به هر کسی که انتخاب کرده اید اجازه چاپ در چاپگر خانه یا محل کار خود را بدهد.

خدماتی مانند Google Cloud Print از تلفن، رایانه لوحی، نوت بوک و سایر دستگاههای متصل به وب کار می کند.

پرینترهای جوهر افشان  Supertank

پرینترهای جوهر افشان Supertank با استفاده از کارتریج های جایگزین گران قیمت با قابلیت شارژ مجدد بطری جوهر تولید می شوند. این مدل ها می توانند به مرور زمان در هزینه شما صرفه جویی کنند. مدل های Supertank بازده بسیار بهتری را ارائه می دهند. کاربر معمولی (کسی که در هر ماه 35 صفحه چاپ می کند) پس از حدود دو سال استفاده شروع به ذخیره کردن پول خود می کند.  چاپگرهای مبتنی بر مخزن مانند نمونه های موجود  INKvestment Tank و MegaTank Canon  نسبت بهپرینتر های موجود، ارزان تر هستند.

لینک منبع : consumerreports.org/cro/printers/buying-guide/index.htm